Friday, March 14, 2014

Lembaran Kerja Huruf Bersambung ب & ت

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Sememangnya mengajar huruf2 bersambung ni agak sukar untuk memahamkan murid2 dan memerlukan kesabaran guru yang amat tinggi kan? hee


Jawapan mudah untuk menyelesaikan masalah ni, guru tersebut perlu banyakkan latihan supaya murid lebih faham..kalau terangkan dengan air liur, kompem boleh 'luput' ( org sarawak kata pengsan!) :) So , saya nak sharekan antara latihan yang saya buat untuk anak murid saya supaya lebih faham dengan apa yang saya ajar..

Saya hanya sempat upload untuk huruf ba' & ta' sahaja..Lain kali saya upload lagi..insyaAllah..Sahabat2 boleh download di sini dan edit untuk digunakan di dalam PdP masing-masing.. Semoga ianya bermanfaat untuk saya dan anda semua ^__^..



huruf bersambung, latihan huruf bersambung, kedudukan huruf hijaiyyah bersambung, cara menyambung huruf hijaiyyah
Latihan huruf bersambung ( kaedah mewarna ) 

Link untuk download :


Lembaran Pdf : huruf ba' , huruf ta'
Lembaran Docx :huruf ba' , huruf ta'

Selamat mendownload :)

.:: Ilmu Takkan Habis Walaupun Dikongsi ::.

No comments:

Post a Comment